Γκουτζιούπας Γιώργος, Σύμβουλος Ανάπτυξης Αθλητικού Τουρισμού (Athens Classic Marathon EXPO mgr, σχεδιασμός και μάρκετινγκ για την προσέλκυση εισερχόμενων αθλητικών τουριστών για λογαριασμό ξενοδοχείων & ταξιδιωτικών γραφείων, οργάνωση αθλητικών αγώνων και άλλων θεματικών εκδηλώσεων, αθλητικές χορηγίες) goutzioupas@gmail.com

Τις τελευταίες πέντε δεκαετίες έχει καθιερωθεί στην Ελλάδα ο σημαντικός ρόλος της Τουριστικής Αγοράς, από οικονομικοκοινωνικής άποψης, λειτουργώντας εκτός των άλλων και ως φορέας παραγωγής θέσεων εργασίας για τους Έλληνες πολίτες.
Επίσης, έχει γίνει ευρέως αποδεκτή η επίδραση της άσκησης και της αθλητικής δραστηριότητας στην βελτίωση της υγείας των Ελλήνων πολιτών. Η διεθνής εικόνα της Ελλάδας ως γενέτειρα των Ολυμπιακών Αγώνων και της παγκόσμιας αθλητικής ιστορίας (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Μαραθώνιος δρόμος), σημαίνει ότι έχει να επιδείξει συγκριτικά πλεονεκτήματα στην πλέον γρήγορα αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού, τον Αθλητικό Τουρισμό.

Αυτό το γεγονός δεν είναι αρκετό από μόνο του για να καθιερώσει την Ελλάδα ως ένα αναγνωρίσιμο προορισμό αθλητικού τουρισμού – γεγονός που θα προκαλεί έσοδα σε σταθερή βάση – αφού δεν υποστηρίζεται η φήμη της χώρας από συγκεκριμένη στρατηγική ανάπτυξης, ούτε από στοχευμένες ενέργειες διαφήμισης στις αγορές του εξωτερικού, τα διεθνή γραφεία ταξιδιών και τα διεθνή ΜΜΕ (κύριο βάρος στο ιντερνέτ). αλλά ούτε και από συγκεκριμένη εσωτερική οργανωτική πολιτική με σκοπό να δώσει στις αθλητικές υποδομές της χώρας νέες ευκαιρίες αξιοποίησης που θα φέρουν οικονομικά οφέλη και ένας τρόπος είναι να ενταχθούν στο συνολικό τουριστικό προϊόν. Λόγος για να επενδύσουμε ως χώρα στον Αθλητικό Τουρισμό, είναι το γεγονός ότι αυτή η μορφή τουρισμού λειτουργεί αμφίπλευρα και είναι κινητήριος μοχλός ανάπτυξης. Λειτουργεί ως ανταγωνιστικό κριτήριο επιλογής από τους τουρίστες του κόσμου να επισκεφτούν την Ελλάδα και την ίδια στιγμή λειτουργεί ως κίνητρο για τους Έλληνες πολίτες και τις επιχειρήσεις, να ενισχύσουν την ενασχόλησή τους με αθλητικές δράσεις.

Λόγος για να Σχεδιαστεί η Στρατηγική Ανάπτυξης του Αθλητικού Τουρισμού στην Ελλάδα, αποτελεί η συνεχώς αυξανόμενη δημοτικότητα των αθλητικών διοργανώσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως και η συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη του σύγχρονου ανθρώπου για συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες. Η συστηματική και επαναλαμβανόμενη έρευνα, είναι το πρώτο βήμα. Από τα συμπεράσματα, θα είναι σε θέση οι αρμόδιοι κυβερνητικοί φορείς, οι επαγγελματικές ενώσεις και οι επιχειρήσεις να είναι σίγουροι για τα προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προτεραιότητα για τους πελάτες, έτσι θα σχεδιάσουν και θα προωθήσουν στην αγορά τα σωστά προϊόντα αθλητικού τουρισμού, αυτό είναι και το δεύτερο βήμα. Το τρίτο βήμα είναι η σύνδεση και κοινή επιχειρηματική δράση των εταιριών και οργανισμών του τουρισμού με αυτών του αθλητισμού. Τα οφέλη από την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού είναι αναπόφευκτα έτσι και αλλιώς. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί άραγε το αντίθετο;

Τι ορίζεται αθλητικός τουρισμός; Οι εκδρομές/ταξίδια ατόμων και γκρουπ (που περιλαμβάνουν τουλάχιστον μια διανυκτέρευση στον προορισμό) με κίνητρα:
α) την συμμετοχή σε οργανωμένες αθλητικές υπηρεσίες, όπως ποδηλασία στην ύπαιθρο ενός νησιού με συνοδό / οδηγό έναν επαγγελματία ή τα μαθήματα καταδύσεων από πιστοποιημένη σχολή που έχει τη βάση της σε ένα ξενοδοχείο, β) την παρακολούθηση ή και την συμμετοχή σε αθλητικούς αγώνες, γ) τα προπονητικά ταξίδια επαγγελματικών και ερασιτεχνικών ομάδων.
(Γκουτζιούπας Γιώργος, μελέτη ΄Το Αθλητικό Τουριστικό Προϊόν της Ελλάδας΄ 2008, www.traveldailynews.gr/pdf/SPORT_TOURISM_PRODUCT%20OF_GREECE.pdf )

Προηγούμενο άρθροΤο μπαλάκι – και – στους αθλητές!
Επόμενο άρθροΟ Δουβαλίδης 13″67 στη Σλοβακία, σε 13″08 ο Richardson. Στα 51 της η Ottey συνεχίζει..!